onsdag 25. mai 2011

Trege folk burde henrettes!

Trege folk irriterer meg! Er sikker på at mange drap kunne ha vært avverget om folk bare hadde brydd seg litt mer om å være effektive og å ta hensyn til de rundt seg. Ta f.eks:
Folk som bruker lang tid på å gå av bussen. Jeg tar stort sett den samme bussen til jobb hver dag og da er det en fyr som alltid venter litt ekstra med å gå av. Så når jeg tror at alle de fattige kollektivtrafikkreisende har kommet seg ut i friluft, tar jeg feil. I dét jeg er på vei inn, kommer han slentrende etter med skinnsekken sin, og presser meg ut igjen av døråpningen og ned på fortauet. Er det nødvendig liksom? Kan han ikke bare reise seg ti sekunder før og bli med alle de andre ut?



Folk som går sakte på fortauet og sperrer for alle bak. Særlig barnevognsmafiaen er ille her. De går gjerne tre i bredden og skravler om hvem sin brystmelk som smaker best og hva faen vet nå jeg, mens de fullstendig ignorerer omverdenen. Er det det som kalles ammetåke? Kan de ikke hvertfall prøve å tenke litt og skjønne at det smale fortauet i Bogstadveien ikke tåler deres egoisme og brede, utvidede bekken?



Folk som bruker lang tid i prøverommet på Zara. Enten passer buksen, eller så passer den ikke. Du blir ikke tynnere av å stå der inne i åtteogtredve minutter! Og dessuten er jo klærne der så billige at de omtrent kaster dem etter deg. Så hvis du ikke har råd til å ta noen sjanser her i livet og droppe å prøve noen av de plaggene du tar med deg fra hyllene, så har du ingenting der å gjøre.



2 kommentarer:

  1. kunne ikke vært mer enig. og legger til dette med dem som ALDRI finner lommeboka når de skal betale for noe (og da snakker jeg ikke om gamle damer, de er unntatt).

    SvarSlett
  2. Er folk så trege med å gå av bussen, kan de ha det så godt å gå av på endestoppet..

    SvarSlett